Nejlepší proteiny ✅ recenze fitness spotřebitelů, nákupní poradce + výběr 15 nejlepších


Proteinové prášky jsou velmi populární jako doplněk stravy, zejména ve fitness komunitě. Pokud chcete docílit rychlého růstu svalů, pak jdou proteinový prášek a intenzivní cvičení ruku v ruce. Zde přinášíme ty nejlepší proteiny, které v České republice najdete!

Vítěz testu spotřebitelů roku 2020

Vítěz testuMyProtein Impact Whey Protein 5000 g

Syrovátkový protein prémiové kvality vhodný pro rekreační i profesionální sportovce. Pomůže vám dosáhnout tréninkových cílů, podporujeVíce info zde
★★★★★

Cena: 1 399 KčZobrazit nabídku
LidovkaGymBeam Just Whey 1000 g

Just Whey je syrovátkový protein vyrobený trojí metodou zpracování syrovátky. Směs obsahuje až 75 % koncentrátu, izolátu a hydrolyzátu syrovátkovéVíce info zde
★★★★★

Cena: 429 KčZobrazit nabídku
Zlatá střední cestaBioTech USA Iso Whey Zero 2270 g

Iso Whey Zero je nejčistší syrovátkový izolát upravený metodou CFM. Extrémně vysoká biologická hodnota a extra vysoká schopnost vstřebáníVíce info zde
★★★★★

Cena: 1 190 KčZobrazit nabídku
Pro náročnýReflex Nutrition Instant Whey PRO 4400 g

Instant Whey™ PRO ve své nejnovější verzi pro rok 2014. Kromě navýšení obsahu probiotických kultur o 1000% a navýšení obsahu enzymů o 25%,Více info zde
★★★★★

Cena: 2 299 KčZobrazit nabídku

Výhody proteinového prášku

Proteinový prášek je stále populárnějším doplňkem výživy. Nemusíte být kulturista nebo vzpěrač, abyste si mohli užívat mnoha výhod proteinového přípravku. Může vám pomoci při budování svalů, regeneraci tkání a dokonce vám pomůže zhubnout. Pojďme se ponořit hlouběji do výhod bílkovinného prášku a důvodů, proč byste ho měli zahrnout do svého jídelníčku.

Pomáhá vám získat svaly

Existuje důvod, proč sportovci a všichni, kdo rádi navštěvují posilovnu pravidelně, milují proteinový prášek. Protein je klíčovou součástí rostoucího svalu, který pracuje ve spojení se cvičením. Získání bílkoviny pomocí bílkovinného prášku je mnohem snazší než získání bílkoviny z každodenní stravy. Jediným správným namíchaným proteinovým nápojem můžete získat dostatečný příjem bílkovin na celý den.

Pokud doufáte, že naberete svalovou hmotu, je nezbytné zahrnout do vaší stravy i další bílkoviny. Při porovnání dvou různých jednotlivců, kteří používají a nepoužívají proteinový prášek, je růst svalové hmoty u těch, kteří jej používají častější a výraznější.

Pomáhá tělu zotavit se po cvičení

Kromě toho, že vaše tělo pomáhá budovat svaly, je bílkovina také prospěšná pro regeneraci tkání a svalů těla. Když projdete intenzivním tréninkem, ve vašich svalech a tkáních se vytvoří drobné slzy. Tyto slzy jsou důvodem, proč po dobrém tréninku cítíte bolest. Pokud do své stravy přidáte proteinový prášek, urychlí se doba potřebná k zotavení svalů. V kratším čase se budete cítit méně bolavě. To je důležité, pokud pravidelně cvičíte. Rychlejší zotavení pro vás bude znamenat více cvičení, která povedou k rychlejšímu růstu svalů.

Skvělý způsob, jak přidat bílkoviny do vašeho jídelníčku

Naše strava často neobsahuje dostatek bílkovin, zvláště pokud pracujeme pravidelně. Pokud jste vegetarián, vegan nebo máte-li dietu bez masa, můžete se také snažit plnit doporučený denní příjem bílkovin. Pro běžného člověka je potřeba asi 0,8 gramu bílkovin na každý kilogram, který vážíte. Pokud cvičíte denně a usilujete o získání svalů, budete potřebovat asi 1,5 až 2násobek průměrného doporučeného množství proteinu. Zvýšení příjmu bílkovin denně je s proteinovým práškem snadné, protože jej můžete rychle přidat téměř k čemukoli.

Může vám pomoci zhubnout

Protein vás udrží déle nasycené. Když do své stravy přidáte více bílkovin, budete mít tendenci konzumovat menší porce potravin. Zjistíte také, že už mezi jídly nepotřebujete svačiny, protože prostě nebudete mít takový hlad. Pokud zjistíte, že máte problém s porcí jídla a svačinou, může vám pomoci právě přidání většího množství bílkovin nebo bílkovinného prášku do vašeho jídelníčku.

TOP 15 – Nejlepší proteiny, které můžete v roce 2020 pořídit

1. místo

MyProtein Impact Whey Protein 2500 g

Syrovátkový protein prémiové kvality vhodný pro rekreační i profesionální sportovce. Pomůže vám dosáhnout tréninkových cílů, podporujeVíce info zde
★★★★★

Cena: 665 KčZobrazit nabídku
2. místo

All Nutrition Whey Protein 2270 g

Proteinový přípravek je základem suplementace každého sportovce. Příjmem kvalitního, lehce stravitelného proteinu podpoříte nárůst výkonnostiVíce info zde
★★★★★

Cena: 599 KčZobrazit nabídku
3. místo

GymBeam True Whey Protein 2500 g

100% instantní syrovátkový protein vyrobený metodou CFM se pyšní vysokým podílem bílkovin a aminokyselin. Výborně se rozpouští, málo pění,Více info zde
★★★★★

Cena: 639 KčZobrazit nabídku
4. místo

Prom-IN Essential CFM Evolution 2250 g

Dáváte do cvičení všechno a chcete svůj jídelníček maximálně vyladit? Dopřejte si to nejlepší v podobě vysokoprocentního instantního proteinu,Více info zde
★★★★★

Cena: 949 KčZobrazit nabídku
5. místo

Scitec 100% Whey Protein Professional 2350 g

Syrovátkový protein s extra přídavkem aminokyselin a trávících enzymů, který je vhodný nejen k podpoře nárůstu svalové hmoty, ale skvěleVíce info zde
★★★★★

Cena: 949 KčZobrazit nabídku
6. místo

GymBeam Just Whey 1000 g

Just Whey je syrovátkový protein vyrobený trojí metodou zpracování syrovátky. Směs obsahuje až 75 % koncentrátu, izolátu a hydrolyzátu syrovátkovéVíce info zde
★★★★★

Cena: 429 KčZobrazit nabídku
7. místo

GymBeam Just Whey 2000 g

Just Whey je syrovátkový vícesložkový protein se 75%-ním podílem bílkovin z krav pasoucích se na pastvinách. Je ochucený pravým holandskýmVíce info zde
★★★★★

Cena: 719 KčZobrazit nabídku
8. místo

Optimum Nutrition 100% Whey Gold Standard 2270 g

Oblíbený protein z nejkvalitnějších přísad pro aktivní sportovce. Vyznačuje se vysokým obsahem dobře vstřebatelných bílkovin a aminokyselin.Více info zde
★★★★★

Cena: 1 129 KčZobrazit nabídku
9. místo

Prom-IN Essential CFM Evolution 1000 g

Dáváte do cvičení všechno a chcete svůj jídelníček maximálně vyladit? Dopřejte si to nejlepší v podobě vysokoprocentního instantního proteinu,Více info zde
★★★★★

Cena: 455 KčZobrazit nabídku
10. místo

Nutrend 100% Whey Protein 2250 g

Syrovátkový protein nejvyšší kvality vyrobený ze 100% čistých zdrojů. Je vhodný nejen pro kulturisty a fitness sportovce, ale oceníte jej iVíce info zde
★★★★★

Cena: 885 KčZobrazit nabídku
11. místo

MyProtein Impact Whey Protein 5000 g

Syrovátkový protein prémiové kvality vhodný pro rekreační i profesionální sportovce. Pomůže vám dosáhnout tréninkových cílů, podporujeVíce info zde
★★★★★

Cena: 1 399 KčZobrazit nabídku
12. místo

GymBeam Pure IsoWhey 2500 g

Čistý syrovátkový izolát až s 86% -ním podílem bílkovin, bez tuků, sacharidů, cukrů a laktózy.Více info zde
★★★★★

Cena: 890 KčZobrazit nabídku
13. místo

Protein&Co. CFM WHEY PROTEIN 80 2000 g

 CFM WHEY PROTEIN 80 – 23 g bílkovin v jedné dávce – bez lepku – až 79 % bílkoviny – 4 g BCAA v každé dávce – instantizovaný syrovátkovýVíce info zde
★★★★★

Cena: 699 KčZobrazit nabídku
14. místo

Prom-IN Pentha Pro 2250 g

Pentha Pro® je proteinový nápoj tvořený směsí pěti různých zdrojů bílkovin. Často se setkáváme s názorem, že nejrychleji stravitelnýVíce info zde
★★★★★

Cena: 1 099 KčZobrazit nabídku
15. místo

BioTech USA Iso Whey Zero 2270 g

Iso Whey Zero je nejčistší syrovátkový izolát upravený metodou CFM. Extrémně vysoká biologická hodnota a extra vysoká schopnost vstřebáníVíce info zde
★★★★★

Cena: 1 190 KčZobrazit nabídku

Proč je syrovátkový protein tak populární?

Existuje několik hlavních kategorií proteinového prášku. Každý z nich má své vlastnosti, díky čemuž je vhodnější pro různé účely. Zdá se však, že mezi všemi práškovými proteiny je syrovátková bílkovina nejoblíbenější.

Syrovátkový protein je primárně milován sportovci a lidmi, kteří pracují. Proč je to tak? Je to proto, že jsou neuvěřitelně účinné při urychlení růstu a zotavení svalů – díky aminokyselinám v syrovátkové bílkovině. To však neznamená, že byste se měli vyvarovat jiných typů bílkovinného prášku, jako je hnědá rýže, hrášek nebo vejce. Přinášejí většinu stejných výhod, jako ty proteiny syrovátkové. Nicméně, nejsou prostě tak efektivní, když porovnáte složení v jednom gramu. To pak znamená, že musíte použít mnohem větší množství, abyste dosáhli stejného účinku. A to není úplně dobré, protože jednak to stojí víc, a také příliš velké množství vás může dostat přes doporučenou dávku příjmu bílkovin.

4 nejlevnější a nejlepší proteiny

1. místo

Sanct Bernhard Protein 87% koncentrát 350 g

Obsah: 350 g Instantní proteinový koncentrovaný prášek s vysokou biologickou hodnotou a neutrální chutí. Pokud hledáte proteinový produkt naVíce info zde
★★★★★

Cena: 389 KčZobrazit nabídku
2. místo

Reflex Complete Diet Protein 600 g

Reflex Complete Diet Protein 600 g – Nástupce Diet MRP – Komplex proteinů a sacharidů – Přidané CLA, L-karnitin, zelený čaj, chrom – PřidanýVíce info zde
★★★★★

Cena: 389 KčZobrazit nabídku
3. místo

BioTech USA Ultra Loss Shake 500 g

BioTech USA Ultra Loss – nízkokalorický nápoj s obsahem nutrientů vhodný do diety Produkt je ideální pro dietu s nízkým obsahem sacharidů a jakoVíce info zde
★★★★★

Cena: 389 KčZobrazit nabídku
4. místo

Gym Beam Micellar Casein 1000 g

Micellar Kasein je proteinový výživový doplněk a jeho hlavní výhodou je pomalé, postupné a rovnoměrné vstřebávání aminokyselin do těla.Více info zde
★★★★★

Cena: 389 KčZobrazit nabídku

Existují při konzumaci syrovátkové bílkoviny nějaké vedlejší účinky?

Obecně je syrovátková bílkovina velmi bezpečným doplňkem. Neobsahuje žádné škodlivé látky, ale poskytuje mnoho výhod z proteinu navíc. Existuje však několik potenciálních nežádoucích účinků z užívání syrovátkové bílkoviny, která může ovlivnit některé uživatele.

Pokud trpíte nesnášenlivostí laktózy, nemusí být pro vás syrovátková bílkovina vhodná. Laktóza je totiž jejich hlavní složkou. Možná nebudete schopni účinně strávit syrovátkový protein, což by mohlo vést k průjmům a žaludečním problémům. Místo koncentrované syrovátkové bílkoviny však můžete zvážit izolaci syrovátkové bílkoviny. V izolované formě bude syrovátkový protein obsahovat méně laktózy a nebude dráždit žaludek. Většina lidí s intolerancí na laktózu by měla být schopna proteinový izolát vstřebat bez jakýchkoli problémů.

Pokud jste alergičtí na kravské mléko, syrovátková bílkovina v jakékoli formě není pro vás. Syrovátková bílkovina je vyrobena z kravského mléka, a pokud jste na ni alergičtí, trpíte stejnými příznaky, jako byste pili kravské mléko. Naštěstí pouze malá část konzumentů je alergická na kravské mléko. Pokud trpíte touto alergií, vyhněte se syrovátkové bílkovině za každou cenu. Existují i ​​jiné typy proteinových prášků, které nezahrnují mléčné zdroje – hrách, hnědou rýži a sóju.

Existují určitá tvrzení, že nadměrné množství syrovátkové bílkoviny způsobuje problémy s ledvinami. To však není pravda. Studie prokázaly, že i velké množství bílkovin lze zpracovat bez poškození zdravých ledvin. K tomuto problému dochází, když je vaše ledvina nezdravá a nemá dostatečnou kapacitu, aby se vypořádala s bílkovinami. Máte-li problémy s ledvinami, měli byste se před přidáním jakéhokoli práškového proteinu do svého jídelníčku poradit se zdravotníkem. Pokud jste zdravý a cítíte se v pořádku, syrovátková bílkovina nepoškodí vaše ledviny, pokud budete udržovat její příjem v rozumném množství.

Jaké množství bílkovin je tak akorát a kolik už je příliš?

To záleží na mnoha faktorech. Podle zdravotnických organizací na celém světě je nejvhodnějším množstvím kolem 0,8 g na kilogram, který vážíte. Pro průměrného muže, který váží 80 kg, by to bylo 56 g bílkovin denně. U ženy, která váží 50 kg, se doporučuje mít denně alespoň 40 g bílkovin. Toto číslo je však pouze orientační a je určeno pro životní styl průměrného dospělého a rutinní cvičení.

Pokud procházíte intenzivní tréninkovou zátěží, budete potřebovat více bílkovinného prášku, aby se vaše svaly zotavily. Pokud se pokoušíte a nabytí svalové hmoty, budete také potřebovat více bílkovin pro objem. Obecně platí, že byste neměli překračovat dvojnásobek doporučeného příjmu bílkovin, což je množství navržené pro sportovce. Chcete-li získat přesnější představu o tom, jak sestavit svůj jídelníček, navštivte odborníka na výživu, který vám poskytne vhodnější radu pro váš životní styl.

Kdy pít proteinový nápoj – před nebo po tréninku?

Existují dva různé názory na to, kdy je ideální čas pít proteinový koktejl. Je lepší pít ho před zahájením tréninku nebo po něm? Příznivci pití proteinového koktejlu po cvičení věří v tzv. koncepci anabolického okna. Vaše svaly budou schopny absorbovat bílkoviny nejlépe, pokud pijete proteinový koktejl do 30 minut po skončení tréninku. Tento koncept však byl napaden novějším výzkumem. 30minutové období anabolického okna se zdá být příliš omezující. Bílkovinný prášek bude stejně plně účinný, i když si ho umícháte po 30 minutách. Samotné pití proteinového koktejlu před nebo po tréninku tedy ukázalo malý až žádný rozdíl.

V zásadě doporučujeme pít proteinový koktejl do hodiny od zahájení nebo ukončení tréninku. Nebuďte na sebe však příliš tvrdí, i při porušení tohoto časového doporučení, i tak získáte maximum, ne-li všechny výhody proteinového účinku.

Jak připravit proteinový nápoj?

Proteinové koktejly jsou pravděpodobně nejčastější a nejoblíbenější metodou pro zařazení proteinového prášku do vaší stravy. Jsou rychlé na výrobu, snadno se přenášejí a mohou být velmi chutné, pokud vše uděláte správně. Běžnými složkami, které se přidávají do proteinového koktejlu, jsou proteinový prášek, voda, mléko, ovoce, jogurt a dokonce i sýr.

Existují dva běžné způsoby, jak si připravit proteinový koktejl. Buď mixérem, nebo pouze všechny suroviny vložíme do proteinového šejkru. Pokud budete přidávat ovoce, doporučujeme použít mixér.

Zde je návod, jak připravit základní proteinový nápoj  

  1. Do proteinového šejkru nalijte buď vodu, nebo mléko. Budete potřebovat celkem 150 až 250 ml v tekutinách, v závislosti na tom, jakou konzistenci máte radši.
  2. Přidejte potřebné množství bílkovinného prášku
  3. Vložte plastovou síťku a pevně zavřete víko.
  4. Protřepávejte, dokud nebudete spokojeni s výsledkem.
  5. Váš proteinový koktejl je pro vás připraven.
Ohodnoťte prosím tento test:
.